E-Sporların gelirleri 2021 yılına kadar 3.5 milyar doları bulacak

Yapılan araştırmaya göre, e-sporların ve canlı yayın yapan oyun içeriklerinin 2021 yılına kadar 3.5 milyar doları bulması bekleniyor. 2016 yılında 1.8 milyar dolar olan bu rakamın hızla yükselmesi birçok firmanın gözünün de bu sektöre çevrilmesine sebep oluyor. Beş yıllık bir sürede neredeyse ikiye katlanan bu gelir artışının, e-sporlara ve Twitch gibi video oyun yayınları yapan platformlardaki karakterlerin sevilmesine bağlı olduğu düşünülüyor. Bir örnek vermek gerekirse, 2016 yılında gerçekleşen en büyük üç e-spor turnuvasının final serilerini izleyenlerin 90 milyon tekil ziyarete ulaşması çok büyük bir rakam olarak göze çarpıyor. Bu rakamların geleneksel spor müsabakalarına rakip olacak kadar büyümesi ise e-sporların ileride ne kadar büyüyebileceğinin bir göstergesi olarak görülüyor. Bu turnuvalardan şimdiye kadar en büyüğü ise 2016 yılındaki League of Legends World Championship oldu ve 43 milyon izleyiciye ulaştı. Rapora göre, e-spor turnuvalarındaki ödüllerin giderek büyüyor olması, sektöre olan ilgiyi de hızlıca arttırıyor. Genellikle sponsorluk anlaşmalarıyla büyüyen para ödüllerinde kitlesel fonlamaya da gidilebiliyor. Juniper, özellikle Valve’ın kitlesel fonlamayla ödül oluşturduğunu belirtiyor. Canlı oyun yayını yapan platformlara bakıldığında ise başı Twitch çekiyor ve bu alanda Youtube’tan iyi bir performans sergileyerek iyi bir rakip olduğunu gösteriyor. Juniper’in araştırmasına göre, 2017 yılında Twitch, Youtube’a göre yüzde 83 fazla e-sport izleyicisi çekecek. Rapor, Twitch’in bu alanda favori olmasını, izleyicilerin yayınla olan interaktif bağının maksimum düzeyde gerçekleşmesine bağlıyor. Twitch, 2016 yılında toplam içerik izlenmesine bakıldığında 292 milyar dakikayla başarılı olduğunu verilerle de desteklemiş oluyor. Haberin Kaynağı
 Anasayfa'ya Dön

YORUM YAZIN

Max. 255 karakter girebilirsiniz

Yorumunuz Alınıyor

Boş Yorum Gönderemezsiniz

YORUMLAR

Hiç Yorum Yok

BENZER HABERLER