2016’da mobil uygulama çılgınlığı durdu

2016’da mobil uygulama çılgınlığı durdu; hızlı büyüyen kategoriler tepe taklak oldu. 2016, mobil uygulamaların yaygın halde kullanılmaya başlamasının onuncu yılıydı. Geçen on yılda mobil uygulama kullanımı hızla büyümeye devam ederken, 2016 yavaşlama sinyallerinin ilk kez kendini gösterdiği sene olarak kayıtlara geçti. Sekiz yıldır mobil uygulama kullanımıyla ilgili güvenilir analizler yayınlayan Flurry‘nin 2016 mobil uygulama kullanımı raporu, mobil uygulamaların büyümeye devam etse de, büyüme hızlarının yavaşladığına dikkat çekiyor. 2.1 milyar adet cihazdaki 940 bin uygulama üzerinde gerçekleşen 3,2 trilyon seansı inceleyen Flurry’nin sonuçlarına göre 2016’da mobil uygulama kullanımı yüzde 11 büyüdü. 2015 için bu oran yüzde 58’di. Mobil uygulamalarda geçirilen zaman da 2016’da yavaşlayarak büyüdü. Kullanıcılar mobil uygulamalarda 2015’e göre yüzde 69 daha fazla zaman geçirdiler ancak bir önceki yılın büyüme oranı yüzde 117 yakalanamadı. Mobil uygulama kategorilerinde geleneksele dönüş 2016’nın ana temalarından biriydi. Büyüme şampiyonları yüzde 44 kullanım artışının yaşandığı mobil ve mesajlaşma uygulamaları oldu. Bu uygulamalarda geçirilen zamansa yüzde 394 arttı. Geçtiğimiz yılın büyüme şampiyonu kişiselleştirme uygulamaları kategorisinin kullanımı yıllık bazda yüzde 46 düştü. Sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde sosyal ve mesajlaşma uygulamalarının büyümesinin diğer kategorilerin küçülmesi pahasına devam ettiğini görüyoruz. Rapor, kişiselleştirme ve haber okuma gibi bir önceki yıl hızlı büyüyen kategorilerin 2016’daki sert düşüşünü, bu uygulamaların kullanıcı için sınırlı (azalan) fayda sunmasına bağlıyor. Bu, uygulamaların uzun süreli kullanımının önünü tıkıyor.

Uygulama kullanımında büyük ekran telefonlar 2016’da ağırlığını hissettiriyor

Uygulamalarda geçirilen zaman açısından yılın en çok büyüyen ikinci kategorisi yüzde 43 büyüme oranıyla işletme ve finans; onu yüzde 31 büyüme oranıyla alışveriş ve yüzde 25 büyüme oranıyla spor takip ediyor. Pokemon Go ve yıl sonunda gelen Super Mario Run’a rağmen oyun kategorisinin yüzde 4 düşüş yaşaması da dikkat çekici bir diğer sonuç. Sonuçlar, mobil uygulamaların hızlı tüketiminin sonuna geldiğimizi işaret ediyor olabilir ancak bu değerlendirme için henüz erken olduğunu da söylemek gerekiyor. Öyle ya da böyle mobil merkezli uygulama ekosisteminin yeni bir yapıcı yıkımın eşiğinde olduğu, alternatfi platform arayışlarıyla doğrulanıyor. Bir süre sonra oyunun kuralları yeniden değişebilir… Kaynak: http://webrazzi.com/
 Anasayfa'ya Dön

YORUM YAZIN

Max. 255 karakter girebilirsiniz

Yorumunuz Alınıyor

Boş Yorum Gönderemezsiniz

YORUMLAR

Hiç Yorum Yok

BENZER HABERLER