Kasımda İstanbul Modern bir başka

Geri

KOLEKSİYON SERGİSİ: SANATÇI VE ZAMANI

İstanbul Modern’in koleksiyon sergisi Sanatçı ve Zamanı”, Türkiye’nin mihenktaşı düşünür ve edebiyatçılarından Ahmet Hamdi Tanpınar’ın ne içindeyim zamanın ne de büsbütün dışında” sözlerini de bir çıkış noktası olarak belirliyor. Tanpınar’ın görüşleri etrafında farklı coğrafyalardan sanatçıların geçmiş, şimdi ve gelecek arasındaki hesaplaşmalarına dair bir görünürlük sunuyor. Sergi, Tanpınar’ın tüm çalışmalarına merkez oluşturan zaman kavramı üzerinden sanatçıların zamanlararası varoluş serüvenlerine dair bir yol haritası sunuyor. Aynı zamanda farklı zamanları hayal edebildiğimiz bir çağda, Tanpınar’ın görüşlerinin kuşatıcı zenginliğini de hatırlatmak istiyor. Müze koleksiyonundan 109 sanatçının 193 çalışmasına yer veren sergi, sanatçının zamanı ile toplumun, kültürün, doğanın ve evrenin zamanı arasında kurulan bağa ve hesaplaşmaya dair bir düşünce alanı öneriyor ve geçmişten geleceğe farklı zamanları, belirli ortak temalar çerçevesinde bir araya getiriyor.

İNCİ EVİNER RETROSPEKTİFİ: İÇİNDE KİM VAR?

22 Haziran – 27 Kasım 2016

İstanbul Modern’in düzenlediği İnci Eviner Retrospektifi: İçinde Kim Var? sanatçının 1980’li yıllardan günümüze uzanan yaratım sürecini bir araya getiriyor. Sergide İnci Eviner’in sanatsal birikimi kronolojik bir akış yerine, geçmişle şimdiyi birbiri içerisine konumlandıran bir yapıda sunuluyor. Retrospektif, sergi mekânının sergilemenin içine dahil edildiği kurgusuyla da farklılaşıyor. Türkiye çağdaş sanatının güncel dönüşümünde etkin rol üstlenen öncü sanatçı; toplumsal, politik ve sosyo-kültürel koşullar içerisinde kadın, toplumsal cinsiyet ve kimlik politikalarına dair farklı haller üzerine kendine özgü bir ifade alanı aralıyor. Çocukluktan itibaren etkisi altında kaldığımız tarihsel, söylemsel ve bilinçdışından süreçlerin kadın kimliği üzerindeki yansımalarını araştıran sanatçı, kadın olma halini tek bir imgeye sığmayan, sınırsız bir hayal gücünün alanı olarak tanımlıyor. Gündelik hayat içerisindeki jestlerinden hareket eden Eviner, onlar için uygun görülen temsil biçimlerini ve bu temsilleri var eden yasakları sorgularken meydan okumayı ihmal etmiyor. Desenden resme, videodan yerleştirmeye, fotoğraftan heykele uzanan zengin ifade arayışının gelişim ve dönüşümüne ışık tutan sergi, hayata geçirdiği nitelikli ve özel projelerle dikkat çeken Ferko’nun sponsorluğunda gerçekleşiyor.

Küratör: Levent Çalıkoğlu

Asistan Küratör: Senem R. Kantarcı

İNSAN İNSANI ÇEKERMİŞ

2 Haziran – 18 Aralık 2016

Yeni eklenen fotoğraflarla birlikte zenginleşen İstanbul Modern Fotoğraf Koleksiyonu’ndan bir seçki “İnsan İnsanı Çekermiş” adlı sergide buluşuyor. 80 yıllık süreçte, 80 fotoğrafçının çektiği insan fotoğraflarına odaklanan, “İnsan İnsanı Çekermiş” Türkiye’nin fotoğraf tarihini de yansıtıyor. Genç Türkiye’nin gelişen ve yenilenen yüzünü dünyaya tanıtan, belge fotoğrafının Cumhuriyet dönemindeki en önemli temsilcilerinden Othmar Pferschy’den günümüze uzanan dönemde çekilen insan fotoğraflarının yer aldığı sergi, değişen teknikleri, yorumları ve sosyo-ekonomik koşulları da takip ediyor. Sergi, fotoğrafçıların kendilerine özgü bakış açılarıyla, izlenimcilikten anlatımcılığa, belgeselden sanata, Anadolu fonundan stüdyonun gelişmiş olanaklarıyla üretilen çağdaş portrelere kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

Küratör: Merih Akoğul

GÜNDÜZ, IŞIK, GECE

19 Ekim 2016 – 22 Ocak 2017

TEPTA Aydınlatma’nın 25. yılına özel olarak Türkiye’de ilk kez bir ışık sergisi düzenleniyor. Küratörlüğünü Almanya’dan UBL ve Brandi Institute’un kurucu direktörü, ışık tasarımcısı Ulrike Brandi’nin üstlendiği “Gündüz, Işık, Gece” sergisi TEPTA’nın temsilcisi olduğu tasarım odaklı markalar ile alanında öncü mimar, tasarımcı ve sanatçıları bir araya getiriyor. Brandi’nin farklı saatler ve hava şartlarındaki ışıkla bambaşka duygulara bürünen İstanbul’un atmosferinden esinlendiği sergi, “doğal ışık” kavramına yoğunlaşıyor. Sergi, aydınlatma odaklı çeşitli yerleştirmeler ve ışık nesnelerinden oluşuyor. Sergiye katılan doğal ışık kavramına odaklanan mimar, tasarımcı ve sanatçılar ise şöyle sıralanıyor:

Melkan Gürsel, Murat Tabanlıoğlu, Emre Arolat, Tanju Özelgin, Önder Kaya, Bilgehan Şenel, William Brand, Enzo Catellani Refik Anadol, Christine Brandi.

Küratör: Ulrike Brandi

TÜRKİYE SİNEMASINDA USTALAR: LÜTFİ AKAD

18 Mayıs – 31 Aralık 2016

İstanbul Modern, Türkiye sinemasına odaklanarak arşiv özelliği taşıyan sergiler düzenlemeyi sürdürüyor. Sinemamızın 100. yılında gerçekleştirdiği “Yüzyıllık Aşk: Türkiye’de Sinema ve Seyirci İlişkisi” başlıklı araştırma sergisiyle bir ilke imza atan İstanbul Modern, şimdi de sinemamızın kurucu yönetmenlerine odaklandığı bir sergi sunuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü’nün desteğiyle gerçekleşen “Türkiye Sinemasında Ustalar” projesinin ilk konuğu usta yönetmen Lütfi Akad oluyor. Sergi, Türkiye sinema tarihine adını “ustasız usta” olarak yazdırarak kendisinden sonra gelen yönetmenlere de geliştirdiği sinema diliyle öncülük eden Lütfi Akad’ın sinemasına ışık tutarken, yönetmenin filmografisinden bugüne kadar gün yüzüne çıkmamış set fotoğrafları, film kareleri, orijinal senaryolar ve afişler gibi 100 parçalık arşiv malzemesini bir araya getiriyor.

Danışman: Burçak Evren

Küratör: Müge Turan

İSTANBUL MODERN SİNEMA

BİZ DE VARIZ!

10 – 24 Kasım 2016

İstanbul Modern Sinema, Türk Tuborg A. Ş.’nin katkılarıyla, Türkiye sinemasından yeni filmleri bir araya getirdiği Biz de Varız! programının bu yıl beşincisini gerçekleştiriyor. Program, geçtiğimiz yıl adından söz ettiren, festivallerden ödüllerle dönen ama vizyonda yeterince yer bulamamış filmlerden oluşuyor. Programda 2016’da çeşitli festivallerden ödüllerle dönen Toz Bezi, Ana Yurdu, Kasap Havası gibi filmlerin yanında bu yıl Yabancı Dilde Oscar adayı olarak Türkiye’yi temsil edecek olan Kalandar Soğuğu, Seren Yüce’nin uzun zamandır beklenen ikinci filmi Rüzgarda Salınan Nilüfer, Zeki Demirkubuz, Derviş Zaim gibi usta yönetmenlerin son yapımları, bu yıl Türkiye’den Cannes’a giden tek film olan Albüm, Bülent Üstün’ün çizgi romanından animasyon uyarlaması Kötü Kedi Şerafettin, Can Evrenol’un özellikle yurtdışında büyük ilgi gören korku filmi Baskın ve dünya prömiyerlerini Berlin Film Festivali’nin Generation bölümünde yapan Mavi Bisikletve Rauf yer alıyor. Gösterimlere filmlerin yönetmen ve oyuncuları da katılacak.

İSTANBUL MODERN EĞİTİM PROGRAMLARI

  • Sanatçı ve Zamanı sergisine paralel eğitim programı Müze Çantam
  • Ailece Sanat
  • Hafta Sonu Çocuk Atölyeleri
  • İnci Eviner Retrospektifi Eğitim Programı
  • BASF KIDS’ LAB (24-25-26-27 Kasım 2016)
  • Garanti Gençlik Atölyeleri: İstanbul Echo (20 Kasım 2016), Animasyon Atölyesi (6 Kasım 2016), Dans Atölyesi (13 Kasım 2016)
  • Atölye Modern – Sonbahar 2016 Dönemi
  • Genç İstanbul Modern Yeni Programı “Kumdan Kaleler” (5 Ekim 2016 – 8 Ocak 2017)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir